سفارش تبلیغ
صبا ویژن


























میزکار من

 

کجایی امام که در این مملکت جمهوری اسلامی در پایتخت معنوی ایران در یکی از بهترین حسینیه های شهر به شهید مطهری (که گفتی پاره ی تنت است) جسارت می کنند و جمعی طلبه سکوت می کنند دیشب  در جلسه ای که در حسینیه..... مشهد برگزار شد آقایان نصیری و میلانی در سخنانی علیه فلسفه ی اسلامی تمامی فلاسفه و عرفا از مولانا و شیخ محمود شبستری و ابن عربی گرفته تا ملاصدرا و ابن سینا را کافر و ملحد خواندند..... این جلسه درحالی برگزار شد که هیچ مدافعی برای فلسفه و عرفان وجود نداشت درحالی که تحت عنوان "مناظره"از آن تبلیغ شده بود! (گفتند مدافع فلسفه خودش نیامده، خب آقای محترم اگر نیامده جلسه را کنسل کن چرا می گویی مناظره بعد نفر اول می رود فلسفه را می کوبد نفر بعدی هم آسیابش میکند!!! و بعدخیلی راحت پشت سر مدافعان فلسفه که در جلسات قبل حاضر بوده اند حرف میزنند در حالیکه آنها نیستند تا از حقوق خودشان دفاع کنند این کار ضددینی است)

با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری جهت ترویج و نشرفلسفه ی اسلامی و با توجه به اینکه امام خمینی(ره) نیز یکی از فلاسفه ی معاصر بودند از برگزاری این جلسات بیشتر از مخالفت با فلسفه و عرفان بوی مخالفت با نظام می آید چرا باید اینگونه علنا برخلاف نظر ولایت فقیه عمل کنند؟؟؟ و جمعی طلبه در سکوت و سرتکان دادن این جلسه را دنبال کنند؟

درحالیکه در ابتدای جلسه بحث بر این بود که سخنرانان قصد بررسی ابعاد شخصیتی افراد را ندارند و فقط می خواهند نظرات فلسفی را نقد کنند آقای میلانی دلیل گرایش شهید مطهری به فلسفه را افغانی بودن این شخصیت و نداشتن استاد خوب دانست!!! (اصلا به فرض محال که ایشون افغانی اند این چه منطق غلطی برای نقد است آیا این شیوه ی اهل بیت بود؟؟)چرا طلبه هایی که حوزه هایشان مملو از کتابهای شهید مطهری است سکوت کردند؟؟ چرا؟!

در عظمت شخصیت استاد مطهری این نابغه ی قرن هیچ نمی گویم چون هر انسان منصفی  که کتابهای ایشان را تورقی کرده باشد پی به نبوغ و استعداد شگرف این شخصیت برده است. اما بگذارید از مظلومیتش بگویم آن روز که دشمن در مجاهدین خلق رخنه کرد تا سر نازنینش را با گلوله بشکافند و حاصل عمر امام را از او بگیرند خوب می دانست که این شخصیت چه تاثیر به سزایی در روند انقلاب اسلامی دارد امروز هم برای از بین بردن تاثیر کتابهایش از مجرای مخالفان فلسفه وارد شده اند اما خیال خام کرده! مطهری تا ابد برای ما مرجعیت علمی دارد و عزیز خواهد بود...

البته شایان ذکر است که برای انتقاداتی که به فلسفه وارد می کنند پاسخ های منطقی و قاطعی وجود دارد و البته بعضی انتقادات وارد هم هست و هدف از مناظرات و کرسی های آزاداندیشی هم نقد و بررسی و تصحیح و پیش رفت این علوم است و نباید بحث های میان فلسفه و کلام به تخریب شخصیت ها و دعوا در حیاط خلوت خودمان منجر بشود و فضای وحدت حاکم را از بین ببرد

برگزاری جلسه دیشب یا مغرضانه بود و یا از روی بی سیاستی ....در هر صورت ما پشتیبان ولایت فقیه هستیم و نمی گذاریم این بار مخالفت با فلسفه دستاویزی برای ضربه زدن به مبانی انقلاب و سردمداران انقلابمان شود.


نوشته شده در پنج شنبه 91/3/11ساعت 11:7 عصر توسط فاطمه کنعانی نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak